מהם הגורמים המשפיעים על מחירי הסחורות? – משה טיסונה

המסחר בסחורות הוא שוק רחב היקף הנאמד בטריליוני דולרים מידי שנה. המסחר אינו מתנהל באופן פיזי, אלא בבורסות דרך מחשב, מסחר אונליין וכמובן ללא צורך אמיתי במוצר, אלא למען הגדלת ההון. ישנן 35 סחורות עיקריות הנסחרות והתוצר השנתי שלהן עומד על כ 2 טריליון דולר, מה שהופך את המסחר למשתלם במיוחד.

משה טיסונה - מסחר בסחורות

סחר בסחורות (Stuart Miles)

מאת: משה טיסונה – צוות האתר

כמו בכל שוק, גם כאן, מחירי הסחורות מושפעים על ידי גורמים שונים ויש להיות מודעים אליהם טרם מתחילים לסחור בשוק זה. משה טיסונה מבקש לציין כי על מנת לסחור בסחורות, יש להכיר את המונחים תעודות סל ואופציות, שמהווים למעשה את האופנים בהם רוכשים את הסחורות השונות. להלן מספר הגורמים המשפיעים על המסחר:

היצע וביקוש

הסחורות העיקריות שנסחרות בבורסת הסחורות הן נפט, זהב, גז טבעי, כסף, קפה, פלדיום, כותנה ופלטיניום. משה טיסונה מציין כי אלו הסחורות המשמעותיות, אך אליהן מצטרפות גם סחורות כמו נחושת, סוכר, קקאו, תירס ועוד.

הגורמים המשפיעים על המחירים הם בעיקר הבדלים בין ההיצע לביקוש. כלומר, משה טיסונה מסביר שכאשר יש מחסור בסחורה, המחיר שלה עולה וכאשר יש עודף בסחורה, מחירה יורד ולעיתים מדובר בירידה משמעותית וחדה.

משה טיסונה - היצע וביקוש

היצע וביקוש (Stuart Miles)

צפי ושינויים מדיניים

כמו כן, גם הצפי לחוסר בסחורה משפיע על מחירה והיו פעמים כי מחיר הסחורה השתנה, למרות שלא נצפה בה מחסור או עודף. הצפי בנוי מנתונים תרבותיים, פוליטיים וחברתיים כמו משברים בין מדינות, סנקציות פוליטיות, מלחמות ועוד.

שינויים כלכליים

צמיחה כלכלית או ירידה ושפל בפעילות כלכלית תביא לשינויים בבורסת הסחורות. כאשר ישנה צמיחה, המחיר יעלה עקב הגידול בדרישה לסחורות מסוימות, וכשיש שפל הביקוש לסחורות ירד וכך גם מחירן.

שינויים דמוגרפים

משה טיסונה מסביר כי משנה לשנה אוכלוסיית העולם גדלה והמשאבים הטבעיים מצטמצמים, על כן, הפעילות הכלכלית העולמית עתידה לצמוח ואיתה גם שוק הסחורות .

אודות משה טיסונה

משה טיסונה, יזם ואיש עסקים. עוסק באפיון מערכות, אינטרנט מסחרי, מסחר במניות ובמט"ח והשקעות נדל"ן באירופה. צרו קשר עם מושיק טיסונה: IDI, רח' הסדנאות 8, הרצליה טל: 03-7558302
פורסם בקטגוריה מאמרים כלליים, מסחר בסחורות, משה טיסונה, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *